páginas

martes, 2 de diciembre de 2014

Obsessió per alguns personatges.



Un dia parlava en el meu amic J. E. que és músic, compositor i pianista, i és un geni i no estic exagerant, perquè per arribar on ell ha arribat, s'ha de ser un crack. Doncs li preguntava d'on pensava que li venia la inspiració per composar i ell em va dir que més que creure en la inspiració, ell creia en l'obsessió. I té raó. Quan t'estàs ficant en això d'escriure et diuen que portes una llibreta damunt i vages apuntant tot el que et vé al cap i que si analitzes després el que escrius, veus que hi ha temes recurrents. Perquè? perquè a tots hi ha alguna cosa que ens obsessiona. Què m'obsesiona a mi? pues no ho tinc tant clar, però hi ha alguna idea... i el que si tinc clar és quins són els personatges que m'han obsessionat més:

1/ Norman Bates de "Psicosis".

Una vegada i un altra i un altra i un altra... durant un temps de la meva adolescència (no molt llarg, per sort) mirava la peli i pensava perquè? però perquè? no ho entenia. Per a mi és el personatge més inquietant del món del cinema. Perquè una persona que aparentment és dolça, bona persona, tímida, etc... es transforma en el que és transforma. No ho entenia. I no ho acabo d'entendre, d'aquí que m'agrade tant el personatge.

2/ Lux Lisbon de "Las vírgenes suicidas".

Després de Cecilia, la germana petita però aparentment amb més sabiesa, Lux és el personatge més interesant de la peli. És lliure, viu en un món a part, sense normes o saltant-les en cada acció. M'encanta. Durant un temps crec que volia ser com ella, perquè era molt guapa i fascinant.

3/ Enriqueta Martí o "La vampira del Raval".

Aquesta història la conec d'un suplement dominical que durant una temporada es va dedicar a explicar casos d'assesins en sèrie i psicòpates... no sé perquè ho llegia perquè no me interesa molt el gènere. Però entre les històries de pirats de l'Amèrica profunda estava la història d'aquesta dona que vivia a Barcelona i que a principis del segle XX va sembrar el pànic a la ciutat. Lo més interesant de la història es que va aparèixer morta a la pressó, ja que abans de desvetllar noms pels qui treballava es sospita que se la van carregar. Pèls de punta!

4/ Cassie Ramone, excantant de "Vivian Girls".

No és un personatge, és una persona real, però bueno com és cantant i la seva vida és una mica pública i ella mateixa es va anomenar així, pues si que la considero en realitat un personatge. Al principi no sabia qui era, però em van contar una mica de les seves aventures i desventures i m'he creat un personatge que viu al límit entre la depressió, l'alcoholisme i la genialitat. Visca Cassie Ramone! la millor guitarrista i compositora!

Crec que a la majoria els envolta un aura de misteri, de no tocar amb la realitat... que em fascina una mica. Entendre perquè és comporten com es comporten. Excepte el número 3, que crec que em va fascinar pensar que aquest monstre treballava per les altes esferes de la ciutat...

2 comentarios:

Carmen dijo...

Elena, el personaje que hace en Sipcosis el actor principal, fíjate como estoy en este momento no me acuerdo del nombre y eso que en mis tiempos era un actor que me gustaba muchísimo, pero los años no pasan en balde y no me acuerdo, la película también me impacto mucho.
Besicos.

elena gutierrez dijo...

Buenas Carmen! se llamaba Anthony Perkins, a mi también me gusta, creo que clava el papel.
Eso es porque has visto tantas cosas que ya no caben, como un cajón a punto de reventar. No te preocupes, ahora con internet es super rápido saber algo si no te acuerdas.
Besicosss!!